מה זה האינטרנט של הדברים? איזה שימושים הוא מאפשר ומה הם פתרונות השירות המוצעים על ידינו בתחום זה? כל מה שצריך וחשוב לדעת על שירותי IOT בעמוד שלפניכם

כחברה מובילה בתחומה, אנחנו ב-Magalcom, מודעים היטב לכוחה העולה של רשת האינטרנט בכלל ולתחום ה-IOT בפרט, בכל תחומי החיים, ובמהלך השנים האחרונות, אנו משלבים בכל אחד מתחומי ההתמחות שלנו את תחום ה-IOT במגוון רחב של פרויקטים בהם אנו מעורבים.

מה זה IOT?

IOT הוא ראשי תיבות של המונח Internet of Things  או בעברית: האינטרנט של הדברים. תחום זה נחשב לפורץ דרך בתעשיית האינטרנט העולמית והוא נמצא כיום בתנופת פיתוח ומגמת צמיחה הודות לשילוב אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית במספר הולך וגדל של מכשירים שונים היודעים לתקשר בינם לבין עצמם, ובאמצעות רשתות ה-5G המאפשרות למעשה לאותם מכשירים להעביר ביניהם נתונים בקצב גבוה מזה שהיה מונהג עד לשנים האחרונות בתעשיית האינטרנט העולמית.

מהו המושג של האינטרנט של הדברים?

כאשר מדברים על תחום ה-Iot, מדברים למעשה על חפצים פיזיים המשלבים בתוכם חיישנים ותוכנה ייעודית שלמעשה מאפשרים תקשורת בינם לבין עצמם לצד יכולות של איסוף וניתוח מידע. תחום ה-IOT מצוי כיום במגוון רחב של מערכות בית חכם ומערכות עיר חכמה והוא הולך ומתרחב למגוון רחב של תחומים, כאשר תחום ה-IOT יוצר למעשה הזדמנויות שונות לשילוב בין העולם הפיזי למערכות מבוססות מחשב, ובהתאם לכך, להוביל לשיפור היעילות והתועלת הכלכלית הנלווית לכך.

האם האינטרנט של הדברים דורש אינטרנט מהיר?

התקשורת בין ועם מכשירים שונים בעלי יכולת IOT, מתבצעת באמצעים וטכנולוגיות שונות, לרבות, WIFI, בלוטות', RFID, LI-FI ו-ZIGBEE לטווחים קצרים ובאמצעות טכנולוגיות כגון LORA, G4  ו-G5 לטווחים בינוניים וארוכים. בשני הטווחים, ההתפתחות של תחום ה-IOT הוא פועל יוצא של ההתקדמות הטכנולוגית בתעשיית האינטרנט העולמית בכלל ותחום האינטרנט האלחוטי בפרט, וטכנולוגיות רלוונטיות נוספות כגון: מחשוב ענן, מערכות משובצות מחשב ומערכות מיקרו אלקטרו מכניות. עם פריסת רשתות G4  ו-G5 ברחבי העולם, היכולות של המכשירים השונים בעלי יכולת IOT, להעביר ולנתח נתונים בינם לבין עצמם, הפכה למהירה יותר ובקצב גבוה בהרבה מזה שהיה בתחילת המאה הנוכחית.

מגלקום מציגה: הקמת שירותי IOT

אנחנו בחברת מגלקום, עוסקים ומתמחים במגוון רחב של תחומי התמחות הקשורים באופן ישיר או עקיף לתעשיית האינטרנט העולמית, כאשר חלק מהפתרונות הטכנולוגיים המוצעים על ידינו הם פתרונות בתחום ה-IP, המהווה את הבסיס הראשוני לשירותי IOT.

במסגרת תהליכי תכנון והקמה של שירותי IOT, אנו מספקים מגוון רחב של פתרונות מעולם האינטרנט של הדברים לצורך ייעול תהליכי עבודה עבור המגזר המוניציפאלי והמוסדי בישראל. במהלך השנים, היינו מעורבים בהפיכתן של ערים מובילות בישראל לערים חכמות בהן מגוון רחב של שירותים עירוניים הפכו להיות שירותים מבוססי בינה מלאכותית עם חיישנים מדידים. הניסיון הרב העומד לרשותנו במגזר המוניציפאלי בתחום ה-IOT, ביסס את מעמדנו המקצועי כאחת מהחברות המובילות בישראל להפיכת ערים ויישובים לערים חכמות בהן איכות החיים של כלל התושבים רק משתבחת עם הזמן.

הפתרונות המוצעים על ידינו בתחום ה-IOT כוללים בין היתר הטמעת חיישנים עבור תעשיות שונות, כגון, תעשיית הגז, החשמל, הביטחון וכדומה, וזאת לצד, הטמעת חיישנים מדידים בחניונים ומקומות חניה שונים ברחבי הערים החכמות, הטמעת חיישנים באתרי פסולת ואשפה ובשירותים מוניציפאליים נוספים המוצעים על ידי הערים אותן אנו מלווים בדרך להפיכתן לערים חכמות בישראל. בין היתר אנו ממתחמים בהקמת מערכת LORA המיועדת לתחום ה-IOT לטווחים בינוניים וארוכים, כאשר המערכת המתוכננת על ידינו הינה מערכת מבוססת בינה מלאכותית עם חיישנים מדידים.

בנוסף, חשוב לנו לציין שטכנולוגיית iot מאפשרת לנו להציע רעיונות פורצי דרך בכל הנוגע לניהול מוקדי ביטחון וחדרי בקרה ושליטה במגוון רחב של תחומי עיסוק, וזאת לצד פתרונות מעשיים ליצירת סביבת מגורים חכמה לכל אחד ואחת מביניכם באמצעות מערכות בית חכם.

האינטרנט של הדברים (IOT)

שירותי IOT – העתיד כבר כאן וזה הזמן להיערך אליו

תחום האינטרנט של הדברים עתיד לחלוש על מגוון רחב של תחומים הקשורים לחיי היום יום שלנו, ככל שהזמן יחלוף, וכבר היום, תחום ה-IOT מצוי במגוון רחב של תחומי תעשייה, מסחר ותשתיות. בין היתר, תחום ה-IOT בא לידי ביטוי בענף התחבורה בו תוכלו למצוא ברחבי העולם מספר הולך וגדל של כבישים חכמים המתקשרים ביניהם, וזאת כהכנה לעלייתם של הרכבים האוטונומיים והפיכתם לאמצעי התחבורה הנפוץ ביותר בעולם במהלך העשורים הקרובים. גם בתחום הקמעונאות והמסחר, יותר ויותר חברות מסחריות נחשפות ליכולות פורצי הדרך של תחום ה-IOT לצורך ייעול הרווחיות שלהם באמצעים שונים.

אם גם אתם רוצים להוביל את העסק, החברה או הארגון שלכם לקדמת החזית הטכנולוגית במהלך השנים הקרובות, זה הזמן להכיר מקרוב את תחום ה-IOT ופתרונות השירות המוצעים לכם בתחום זה על ידינו. לתיאום פגישת ייעוץ בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן