מה הם חדרי עסקאות? מה הופך חדר עסקאות לחדר חכם ואיזה סוגי מערכות מתקדמות קיימות לחדרי עסקאות חכמים? כל מה שצריך וחשוב לדעת על חדרי עסקאות מודרניים בעמוד שלפניכם.

חדרי עסקאות הם הגדרה כוללת לכל סוגי חדרי המסחר המצויים בין היתר במערכת הבנקאית, בחברות הביטוח והאשראי, וכמובן, בחברות ההשקעות השונות. חדרי העסקאות השונים, נועדו לצרכי מקסום רווחים של כל סוגי העסקאות המתבצעות בהם, כאשר תכנון חדרי עסקאות נעשה מלכתחילה בהתאם לצרכי העבודה השוטפת של העובדים בחדרי העסקאות.

חדרי עסקאות – מה מאפיין אותם?

חדר מסחר בבנקים, בחברת השקעות וכדומה, הוא בדרך כלל חדר עסקאות המאובזר במערכות מחשוב שנועדו לספק נתוני מידע עדכניים על מצב הכסף בשווקי העולם, וזאת לאורך כל שעות המסחר. ברוב המקרים, חדרים אלו מאובזרים בעמדות עבודה שכל אחת מהן כוללת:

  • מספר כזה או אחר של מסכי מחשב הפועלים במקביל
  • מערכת טלפוניה המאפשרת תקשורת קולית
  • מקלדת ממשק עסקאות המיועדת לצרכי ביצוע פקודות ביצוע של עסקאות שונות

וזאת לצד מערכות מחשוב ושרתים בסדרי גודל שונים המותאמים לצרכי העבודה השוטפת של חדרי העסקאות.

מה הופך חדר עסקאות לחדר חכם?

כיום, בעידן של ריבוי מקורות ונתוני מידע, בכל חדר עסקאות, חייבת להיות מיוצגת "תמונה רחבה" ועדכנית בכל רגע נתון על מצב הכסף בשווקי ההון השונים מסביב לעולם, ולכן, בכל חדר עסקאות מודרני, קיימת חשיבות רבה לאופן הזרמת המידע ולתפקוד מערכות המחשוב בכל רגע נתון. לצורך כך, קיימת חשיבות רבה לאופן תכנון חדרי עסקאות ולאופן הטמעתן של מערכות טכנולוגיה מתקדמות מסוגן ההופכות את חדר העסקאות לחדר עסקאות חכם. מערכות אלו כוללות אמצעי תקשורת מתקדמים המותאמים ומיועדים מלכתחילה לחדרי עסקאות, אמצעי מיתוג ואינטגרציה המייעלים את תפקוד מערכות המחשוב ומערכות סחר ייעודיות המשדרגות את סביבת העבודה של הסוחרים (עמדות העבודה).

תכנון נכון של חדרי עסקאות – כיצד?

תכנון חדרי עסקאות, חשוב שייעשה בראש ובראשונה בהתאם לגודלו הפיזי של החלל, וזאת על מנת לתכנן בצורה המיטבית ביותר את גודל עמדות העבודה ואת אופן הצבתן של מערכות המחשב והשרתים. בשלב זה, חשוב לציין שקיימת חשיבות רבה להותרת מרווח בין עמדות העבודה למקום בו מאוחסנים מערכות המחשוב והשרתים מכיוון שהם פולטים חום רב לאחר מספר שעות פעילות ממושכות. כמו כן, תכנון חדרי עסקאות חשוב שייעשה בהתאם למספר עמדות העבודה הנחוצות לכם והיקף המערכות המיועדות לכל עמדת עבודה.

הקמת חדרי עסקאות, חשוב שייעשה באמצעות חברות העוסקות ומתמחות בתהליכי תכנון והקמה של חדרי עסקאות, וזאת לצד שירותי קצה נוספים הכוללים פתרונות תכנון והקמה של תשתיות תקשורת, לצד פתרונות שירות בכל הנוגע לתחזוקת חדרי עסקאות.

חברת מגלקום מציגה: פתרונות תכנון והקמה של חדרי עסקאות חכמים

אנחנו בחברת מגלקום, עוסקים ומתמחים בתהליכי תכנון והקמה של חדרי עסקאות למערכת הבנקאית וחברות ההשקעות המובילות ביותר בארץ ובעולם. פתרונות השירות המוצעים על ידינו מבוססים על כל אחד מהיתרונות המרכזיים ההופכים אותנו לחברה המובילה ביותר בישראל בתחום זה, ובניהם:

  • תכנון והקמה של למעלה מ-1,000 חדרי עסקאות בסדרי גודל שונים לאורך השנים
  • למעלה מ-40 שנות ניסיון בתחום תשתיות התקשורת לעסקים ותחומי התמחות נוספים
  • למעלה מ-200 עובדים ונותני שירות מובילים בתחום בפריסה ארצית
  • פתרונות היקפיים לתכנון חדרי עסקאות חכמים המשלבים בתוכם את כל המערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר מסוגן
  • שיטות עבודה המיושמות בהתאם לכל דרישות התקן, לרבות, תקן לניהול איכות (ISO 9001), תקן אבטחת מידע (ISO 27001), תקן בטיחות בעבודה (ISO 45001), תקן איכות סביבה (ISO 14001) ועוד.