מהו דאטה סנטר? למי הוא נחוץ ומה חשוב לדעת על תהליכי תכנון והקמה של דאטה סנטר? על כך ועוד בעמוד שלפניכם

דאטה סנטר (מרכז נתונים) היא למעשה הגדרה כוללת למספר שיטות ממוחשבות לצרכי אחסון נתונים ומידע, כאשר שיטת האחסון נעשית בהתאם לצרכי השימוש בנתונים ובמידע. ברוב המקרים, כאשר מדברים על מרכז נתונים, מדברים על חוות שרתים המיועדת לצרכי אחסון של מערכות מחשוב ורכיבים שונים.

דאטה סנטר כחוות שרתים

דאטה סנטר המהווה חוות שרתים, היא למעשה חוות שרתים המורכבת ממספר אשכולות של מחשבים וציוד נלווה, אשר נועדו לצרכי אירוח של אתרי אינטרנט ו/או אספקת שירותי מידע ממוחשב. במקרים אלו, הדאטה סנטר משמשת לצרכי אחסון והפעלה של מערכות המחשוב והרשתות, ולכן, הקמתו של מרכז הנתונים חייב להיעשות בהתאמה מדויקת לתצרוכת החשמל המיועדת, כאשר צריכת החשמל של מרכז נתונים בסדר גודל בינוני או גדול היא שוות ערך לצריכת החשמל של ערים בינוניות או יישובים גדולים.

הקמת דאטה סנטר

הקמת חוות שרתים בישראל, מחייבת הליך תכנוני מקצועי במסגרתו מושם דגש על כל הנושאים החשובים הנלווים לפעילות השוטפת של מרכז הנתונים, לרבות, תשתיות תקשורת, תשתיות מיזוג אוויר, וכמובן, תשתיות חשמל המסוגלות לעמוד בצריכה הגבוהה הנדרשת. כמו כן, תהליך התכנון חייב להיעשות תוך סנכרון של כלל המערכות הנחוצות לצרכי השלמת המבנה הייעודי אשר ישמש כמרכז הנתונים, וכל זאת על מנת להבטיח תפקוד מיטבי של מרכז הנתונים בהתייחס לכל אחת מהפעולות הבאות:

  • ניטור מידע באמצעותו ניתן לייעל את אופן אחסון והעברת המידע, לשפר את ביצועי מערכות המחשוב ולייעל תהליכי עבודה.
  • אופטימיזציה המשמשת לצרכי מיטוב תהליכי עבודה המסייעים בין היתר לצרכי ייעול העבודה השוטפת של מרכז הנתונים, ובתוך כך, חיסכון בעלויות התפעול.
  • פעולות תחזוקה שנועדו לצרכי ניצול מיטבי של אופן תעבורת המידע ותפקוד מערכות המחשוב ויתר הרכיבים המאבזרים את מרכז הנתונים.

פתרונות דאטה סנטר בענן

בשנים האחרונות, יותר ויותר ארגונים, חברות ועסקים גדולים בישראל, עוברים לשירותי ענן במגוון רחב של תחומים הקשורים לאופן תפעול ותפקוד מערכות המחשוב שלהם, כאשר מרכזי הנתונים המרוחקים הפועלים בטכנולוגיית ענן, מאפשרים לכל חברה, ארגון ובית עסק, ליהנות ממגוון רחב של פתרונות מעשיים לצרכי אחסון מידע ונתונים, וכל זאת מבלי להידרש למערכות ציוד רבות ויקרות.

פתרונות דטה סנטר בענן, מאפשרים לארגונים העושים בהם שימוש, ליהנות ממספר יתרונות מרכזיים הכוללים בין היתר: התאמה אישית של אופן ארגון וניהול המידע הנחוץ, רמת ביצועים גבוהה עם זמינות מיטבית של נתוני המידע, אפשרות לניהול המידע מכל מקום ובכל רגע נתון באמצעות חיבור לרשת האינטרנט, אבטחת מידע ברמה הגבוהה ובהתאם לדרישות התקן בתחום אבטחת המידע, וכמובן, חיסכון מצטבר בעלויות התפעול והתחזוקה של מרכז הנתונים.

חברת מגלקום מציגה: 40 שנות ניסיון בהקמת חוות שרתים

אנחנו בחברת מגלקום, עוסקים ומתמחים בהקמת מרכזי מחשבים ודאטה סנטר כבר למעלה מ-40 שנה, ולאורך השנים, היינו מעורבים במאות פרויקטים בסדרי גודל שונים. פתרונות השירות המוצעים על ידינו מיושמים בשיטת TURN KEY PROJECT במסגרתה אנו מעוברים משלב התכנון וההקמה ולאורך כל שלבי התחזוקה הנחוצים לכל חוות שרתים בישראל. כמו כן, אנו מספקים פתרונות דאטה סנטר בהתאמה אישית לצרכי הארגון, החברה ובית העסק, כאשר פתרונות השירות המוצעים על ידינו כוללים גם תכנון מיטבי של מערכות נלוות לכל חדר מחשבים גדול ומרכז נתונים בסדר גודל כזה או אחר, לרבות, מערכות מיזוג אוויר, מערכות חשמל, מערכות לגילוי וכיבוי אש, תכנון והקמה של תשתיות תקשורת וכדומה.